Astfel, 35% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani ar trimite mai degrabă un text scris unei persoane decât să o întâlnească în realitate, faţă de 32% dintre respondenţi care preferă comunicarea faţă în faţă, scrie Mediafax.
Cifra este în scădere faţă de cea mai recentă ediţie a studiului, din 2012, când 49% dintre respondenţi preferau comunicarea faţă în faţă şi 33%, pe cea prin intermediul textului scris.
Potrivit noului studiu, peste două treimi dintre adolescenţii americani preferă comunicarea la distanţă – text, social media, conversaţie video şi convorbiri telefonice -, atunci când este posibil.
În 2012, mai puţin de jumătate dintre ei manifestau preferinţe similare.
În cei şase ani care s-au scurs între cele două studii, proporţia de adolescenţi care posedă telefoane inteligente a crescut de la 41% la 89%.
În ceea ce priveşte reţelele de socializare de pe internet, 81% dintre respondenţi au declarat că este parte din viaţa lor comunicarea online, iar 32% o consideră „extrem de” sau „foarte” importantă.
Cea mai folosită platformă în rândul adolescenţilor americani este Snapchat (63%), urmată de Instagram (61%) şi Facebook (43%).
40% dintre adolescenţii americani spun că timpul petrecut pe reţelele de socializare online îi împiedică să se vadă mai mult cu prietenii în realitate.